söndag 22 juli 2007

Dagens rapport (tidigare "Nytt på Författarfronten")

Tusenskönan (22/7):

Morgon: Jag skriver på kapitel ett och tre parallellt. Kapitel ett blir längre och längre, mycket längre än vad jag väntade mig från början. Jag är nu uppe i 5806 ord i första kapitlet, och det blir mer! Förhoppningsvis innan dagen är slut.

Sen eftermiddag: var ute på drygt en timmes långpromenad, och fick massor av idéer. Nu skriver jag på kapitel ett, tre och fem parallellt. Kapitel fem går inte att hålla sig ifrån nu när jag fått så många idéer till vad som ska hända, som bara väntar på att bli scenograferade, så att säga.

Sen kväll: jag slutar efter en heldag med skrivande, med paus för diverse, bland annat en långpromenad och tre tv-program, varav två hjälpte mig med inspiration. Med lite eftertanke kanske det tredje programmet också gav någonting. Kapitel ett slutar på 7975 ord. Så där är 2151 ord skrivna.

Jag har även skrivit på kapitel tre, fem, x och y, samt lagt in det jag skrivit på sista kapitlet i mitt samlade dokument över allt jag skrivit vilket ger mig 17,104 ord.

I morse stod mätaren på 13,758. Vilket ger (med något lite fusk i och med tillägget av den gamla versionen av sista kapitlet) 3346 ord skrivna i dag.

Bra jobbat, säger jag, och ger mig själv en klapp på axeln. Fortsätt så.

Men i morgon ska jag iväg och göra annat på eftermiddagen, och det blir förmodligen en upptagen kväll också, så morgondagen blir nog inte alls lika produktiv. Upp och ner, som med allt. Over and out, för nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar