torsdag 23 januari 2014

Skrivargrupp inspirerar

Var på skrivargrupp i dag, och det var så inspirerande. Vi gjorde skrivövningar under tiden vi var där, och även om jag var nervös när jag skulle läsa upp dem så flöt det på när jag skrev övningarna. Den andra övningen gick ut på att skriva poesi, och den blev uppvärmning till den tredje övningen som flöt på som rinnande vatten, orden bara strömmade. Roligt när det händer. Kul att skriva men som sagt nervöst att läsa upp det, speciellt precis efter att man skrivit det och inte riktigt kan bedöma om det är något att ha. Nåja, övningar är ju mest till för övningens skull och inte något annat. Jag gick hemåt efteråt med orden rinnande och pockande. Nu ska jag försöka att skriva lite mer på romanprojektet Jade, och sedan räkna ihop allting. Vi får se hur många ord det blir i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar