söndag 16 mars 2014

En riktig läshelg - bokslukaren är igång

På lördagen avslutade jag Julie Otsukas Vi kom över havet, påbörjade Divergent av Veronica Roth och läste och läste. Sträckläste. Hela dagen i princip. Så spännande! -  kunde ju inte sluta läsa! Hur det nu var hann jag i de skälvande minuterna innan midnatt avsluta läsningen av boken.

Så lördag midnatt hade jag avslutat Divergent och påbörjade nästa bok, Odd and the Frost Giants av Neil Gaiman. Nu under söndagen, trots utflykt och shopping, har jag hunnit avsluta denna, visserligen tunna, men ändå vackra och magiska saga av Gaiman.

Vilket gör att jag glatt och entusiastiskt nu nyss för ett par minuter sedan hoppat på nästa bok: Illdåd av Dick Harrison, sista boken i hans mycket läsvärda historiska vikingatrilogi om Ulvbjörn.

Recensioner på ovannämnda böcker och tidigare lästa böcker som jag ännu inte lagt upp recension på kommer på bloggen under nästa vecka, så håll utkik. Nu ska jag återvända till min marsmaratonläsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar