torsdag 24 mars 2016

Påsktävlingen: dag 1: dymmelonsdagen

Marie – eller Mia – på Mias bokhörna anordnar en läsutmaning under påsken som hon enkelt nog kallar Påsk-läsutmaning. Det är en tävling där den med flest lästa sidor vinner.

Påsktävlingen började för min del med en arbetsdag, varför jag inte fick så mycket läst.

Tävlingens första dag fortsatte jag i den redan påbörjade Soulless av Gail Carriger. Jag läste från och med sidan 50 till och med sidan 93 (plus ett stycke på sidan 94).

Med andra ord läste jag sammanlagt 44 sidor under onsdagen (stycket oräknat).

Nu är det torsdag och mycket annat har varit (och är) på agendan. Dessutom vill jag fortsätta att översätta och sedan skriva vidare på min spökhistoria. Så vi får se hur mycket tid jag ägnar åt att läsa.

Fast till läsningens fördel måste sägas att Soulless har fått mig fast. Jag gillar - mycket! Humorn, de originella idéerna - för det är faktiskt originellt trots att vampyrer och varulvar borde vara ett uttjatat ämne vid det här laget. Så jag är väldigt sugen på att läsa vidare, måste jag säga.

Ska bara skriva lite mer först ...

4 kommentarer:

  1. Jag har hunnit 39 sidor idag. Fast jag är inte klar än.
    Hoppar in och önskar en glad påsk med.
    Kram Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra läst, Cissi, några sidor är bättre än inga! Lycka till i fortsättningen!
      Jag är också nyfiken på hur det gick för dig i slaythatseries. Det var kul att se på ditt videoinlägg inför tävlingen.
      Glad påsk och kram!

      Radera
  2. Jag älskar hela Soulless-serien -kul och lättläst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Mrs E, det var så jag kände också! Jag vill väldigt gärna fortsätta att läsa fler böcker! :D Så det finns många att se fram emot och köpa så småningom.

      Radera