tisdag 29 mars 2016

Påsktävlingen: dag 6: annandag påsk + sammanfattning

Nu är påsken över för i år och därmed är också  Mias påskläsarutmaning avslutad. Hoppas ni hade kul, alla som var med! Det hade jag!

Hur gick det för mig?

Trots en knagglig början kom jag igång framåt helgen och tog i kapp.

Här är statistiken dag för dag:

dag 1: 44 sidor
dag 2: 17 sidor
dag 3: 29 sidor
dag 4: 234 sidor
dag 5: 169 sidor
dag 6:  127 sidor

Sammanlagt antal lästa sidor: 620.
Snittläsning: cirka 103 sidor/dag.

Antal utlästa böcker: 2
Antal påbörjade, men ej avslutade böcker: 1.

Jag läste hela Soulless förutom 49 sidor som jag läst före tävlingens början, och hela Irrande falk, samt de första 127 sidorna på Insurgent.

10 kommentarer:

  1. Bra jobbat. Soulless skall jag snart läsa fast på svenska. Skall bli intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Lena! Vad kul, hoppas att du gillar! Det tog en stund innan jag kom in i den men det berodde nog mest på att det var engelska och en del svårare ord - som det tog ett tag att komma förbi, så att säga. Men ser man dem på svenska är de nog helt vanliga. :-P Det var i alla fall en mycket läsvärd bok, tycker jag! Jag gillade den mycket och hoppas att du också kommer att göra det. :-)

      Radera
  2. Härligt jobbat! Ha en härlig fortsättning på tisdagen!
    Kram Cissi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, Cissi G! Hoppas att du har en härlig onsdag! Det var riktigt skoj att vara med i den här tävlingen. Hoppas att du också hade kul! Kram, Jenny.

      Radera
  3. Anonym6:06 fm

    Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Bakbokmat! Det var kul att delta och att läsa! Lite mer än vad det blir en genomsnittlig vecka blev det också. :-)

      Radera
  4. Tack så mycket, Madde! :-D Det var kul att vara med i den här tävlingen.

    SvaraRadera
  5. Härligt att kunna läsa sådär lite extra koncentrerat ibland. Det ger fart till läsningen!

    SvaraRadera
  6. Ja, det var en rolig utmaning och bra jobbat!

    SvaraRadera
  7. Det var riktigt bra med tanke på det var påsk också

    SvaraRadera