söndag 3 maj 2015

Brutal klippning

Nytt namn på filen, ändrat 10 till 11 och med detta gjort, kan jag utan att tveka - men med mycken nostalgi - slänga iväg sida efter sida av andra utkastet. Sådant som jag vet inte håller, sådant som inte stämmer med tredje utkastet och sådant som bara inte håller måttet. Men det är ändå med en klump i halsen som jag gör denna brutala klippning av mitt manus. Romanen Jade blir bättre (hoppas jag) men sida efter sida ryker. Det var roliga scener att skriva, men de håller inte. Så de kastas på soptippen, eller snarare i min "kastat"-fil, för jag måste ju spara dem någonstans. Jag som har så svårt att göra mig av med saker.

2 kommentarer:

  1. Hallå! Skulle lägga till dig i Kaosutmaningslistan, men har du skrivit om utmaningen någonstans? Hittar inget om det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna! Förlåt, jag hade inte hunnit med att lägga upp något på min blogg. Nu finns det både en sida och ett inlägg:
      http://havsdjupens-sal.blogspot.se/2015/05/kaosutmaningen-2015.html
      http://havsdjupens-sal.blogspot.se/p/kaosutmaningen-2015.html

      Radera