måndag 2 september 2013

Umeå novellpris

Nu är det snart dags, och jag börjar i sista andetaget. Umeå novellpristävling, ny omgång med deadline 30 september 2013. Jag har nu bestämt mig för att vara med. Idag var jag iväg en sväng till biblioteket, där jag satt och klurade, skrev en lös synopsis och små scenbitar, början bland annat, på det som ska bli mitt novellbidrag. 30 000 tecken är det längsta novellen får vara på.  Vi får se hur det går. Imorgon är det dags för sväng nummer två till biblioteket. Innan dess ska jag renskriva lite. Jag skriver det mesta för hand, tänkte jag mig, och så renskriver jag vid datorn. Då blir det som två versioner och två genomgångar av texten i alla fall. Och sedan kommer jag att korrekturläsa texten ett antal gånger innan jag skickar iväg den, om jag känner mig själv rätt. Ska du också vara med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar