måndag 2 juni 2014

Första lappen dragen i min TBR-burk!

Det är inte så att jag inte har något att läsa eller att jag inte vet vad jag vill läsa. Jag har en lååång lista med böcker att läsa i sommar. Men jag ville använda min TBR-burk, verkligen använda den för annars blir det aldrig av. Så jag bestämde mig för att jag ska dra en lapp ur min burk i början på varje ny månad med start nu i juni. Ambitionen är att läsa den boken under månaden.

Därför slog jag tärning, fick en femma som betyder ljusblått. Jag grävde djupt ned i burken, förbi många ljusblå lappar till de som låg långt ned. Fast jag vecklade aldrig upp lappen jag till sist bestämde mig för att dra upp för då hoppade det ur en lapp ur burken.

Den föll ur, förstås. Men jag låtsas att den gjorde så med vilje; det är roligare så. Det hände sig så att det var en ljusblå lapp. Den ville bli vald, helt enkelt.

Så jag släppte min ljusblå lapp, lät den vara kvar i burken och tog upp lappen som hoppat ned på golvet. Vecklade ut den. På den stod: "Nästa bok i Grave-serien av Charlaine Harris". Vilket blir bok två i tetralogin.

Eftersom det var en sådan lapp som hänvisar till nästa bok i serien fick den åka ned i burken igen, djupt ned bland de andra lapparna. Så nu har jag ännu en bok jag ska läsa i juni: An Ice Cold Grave av Charlaine Harris. Det blir ännu en bok i min "Avsluta serier"-utmaning så det är jättebra.

EDIT: Måste läsa andra boken före tredje, och jag har visst bara läst en bok i denna serie tidigare. An Ice Cold Grave är trean, så tvåan som läses i juni är Grave Surprise.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar