torsdag 5 februari 2015

Pilens väg

Pilens väg


Jag spänner en båge och siktar mot att må bra. Må bra till kropp och själ.

Detta innebär balans i mitt liv mellan vila och träning, stillhet och rörelse. Att äta sunt, ta hand om mig så gott jag förmår. Att ta hand om min kropp så att den är glad och nöjd, lyssna till den och lyssna till mitt intellekt och ge mig själv även intellektuell stimulans, men inte glömma bort kroppens behov.

Att vara min bästa vän, bejaka min kreativitet, bejaka det som är jag, acceptera det som är jag. Må bra i det som är jag. Tacka mig själv för den jag är.

Jag siktar mot detta, spänner min båge och skjuter. Följer pilens väg genom skyn, inte bara med blicken utan med hela mitt väsen, med visshet om att jag är på väg åt rätt håll även om jag inte når ända fram.

Och jag vet att vara nöjd med det, med pilens riktning och med styrkan med vilken jag spände bågen och sköt i väg pilen.



(Denna Skrivpuff-övning är skriven 2015-02-04 och ämnet/ordet var ”båge”.)

3 kommentarer:

  1. Hur är läget? Vilar du från bloggen?

    SvaraRadera
  2. Hej Robert!
    Tack för att du frågar!
    Jag har funderat lite på bloggens vara eller inte vara... och vad jag ska ha den till och vad det ska bli av den, om den har några läsare kvar och så... Haft lite ögonproblem också, så jag vill ta det försiktigt.
    Snällt att du frågar! Då har jag i alla fall dig kvar som läsare? ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag håller allt koll på dig ;)
    Tråkigt med ögonproblemen. Då kan jag så väl förstå dig. I flera månader efter att jag fick en stroke i somras hade jag stora problem med synen. Men nu kan jag läsa igen!

    SvaraRadera