lördag 13 augusti 2016

Bookhaul: nytt i hyllan, juni-juli-augusti 2016

Som jag skrev om i maj, har jag haft köpstopp på böcker under sommaren.

Detta av flera olika anledningar.

Först och främst för att jag vill läsa de böcker jag redan har, men också för att jag redan köpt så många böcker i år. Jag som lovade att jag skulle läsa alla böcker köpta 2016 under just året 2016, kommer nog att få ångra det löftet. Dessutom är det en ekonomisk fråga och en fråga om platsbrist. Jag har redan så himla många böcker.

Ändå har några få böcker kommit in även under köpstoppstiden.

Främst är det recensionsexemplar, men jag har också gått ifrån mitt köpstopp och köpt en bok i augusti - bara för att jag var ute på semesterresa och inte kunde låta bli. Ett förmånligt pris på en pocketbok som jag sett fram emot att köpa från det att boken först kom ut som inbunden. Jag hade första delen i serien som pocket. Därför ville jag vänta tills även tvåan kom i pocket.

Äntligen fanns den i bokhandeln som pocketversion, och den kostade bara 59 kronor. Det var Det oändliga havet, av Rick Yancey.

Men jag börjar om från början.

Juni:

  1. Tsunamin av Jenny Forsberg. Ett recensionsexemplar, en mycket spännande bok. Recension kommer inom kort på bloggen.

Juli:

  1. H som i hök av Helen Macdonald. En gratis e-bok jag fått via DN:s sommarerbjudande.
  2. Nidstången av Ingela Korsell och Åsa Larsson. En gratis e-bok erbjuden till de som har DN-kortet.
  3. Kidnappad av Eva Holmquist. En spännande novell, i e-boksformat, som jag ser mycket fram emot att läsa! Detta är ett recensionsexemplar.
  4. Brev från Cosmos. En novelltidskrift med blandade noveller av olika svenska SF-författare. Den finns gratis att tillgå på nätet.

Augusti:

  1. Förlora för att vinna av Eva Holmquist. Detta är ett recensionsexemplar som jag ser mycket fram emot att läsa.
  2. Det oändliga havet av Rick Yancey. Som jag sade ovan har jag väntat på att få läsa den här boken, väntat på den svenska pocketversionen ett bra tag.
  3. Bränd himmel av Gilly MacMillan. En gratis e-bok via DN:s sommarerbjudande.
  4. En biodlares död av Lars Gustafsson. Ännu en gratis e-bok via DN:s sommarerbjudande.
  5. Anna Karenina av Leo Tolstoj. Ännu en gratis e-bok via DN:s sommarerbjudande.
  6. Allt jag inte vet om djur av Jenny Diski. Ännu en gratis e-bok via DN:s sommarerbjudande.
  7. Fiskarmännen av Chigozie Obioma. Ännu en gratis e-bok via DN:s sommarerbjudande.
Som ni ser är de flesta gratis e-böcker, som jag laddat ned tidigare under augusti. De flesta dock nedladdade i dag. Dessa tänker jag läsa på min Kindle, så småningom.

Recensionsexemplaren kommer det att dyka upp recensioner på under augusti-september, så håll utkik efter det. Vad gäller Det oändliga havet, så har jag redan börjat läsa. Har läst prologen och börjat på första kapitlet. Men jag håller på med tre andra böcker också just nu, plus att recensionsexemplaren är prioriterade.

Vi får se vad som läses framöver. Helst vill jag ju ägna mycket av min fritid åt att skriva också. Läs mer om mitt skrivande på min författarblogg.

2 kommentarer:

  1. H som i hök och Bränd himmel är jättebra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Vargnatt! Då ska jag försöka få till att läsa dem snart. :)

      Radera