söndag 13 maj 2012

Klassikersommar



Lyrans Noblesser har en sommarläsutmaning, att läsa klassiker under sommaren. Jag funderade lite först, nu har jag bestämt mig. Jag har flera böcker, som skulle samlas ihop till en ganska stor hög, som skulle kunna passa in i läsningen under en klassikersommar. På fotot ser ni några av dem. De flesta är hyllvärmare, böcker som jag haft länge i bokhyllan. Wilkie Collins "The Moonstone", Joseph Conrad "The Secret Agent", Chaucer "The Canterbury Tales", James Fenimore Cooper "The Last of the Mohicans", Charlotte Brontë "Jane Eyre" och Anne Brontë "Främlingen på Wildfell Hall". Har ni läst någon av böckerna? Vilken/vilka rekommenderar ni?

Vi får se hur många klassiker det blir under sommaren. Jag har ju mina andra läsutmaningar att tänka på också. Och jag har massor i min bokhylla jag skulle vilja läsa. En mängd böcker jag skulle vilja köpa. Och ytterligare annat som väntar på att läsas... Men några klassiker ska det nog bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar