tisdag 11 december 2012

Mycket att göra när det lackar mot jul

Opålitligheten hos min dator just nu gör att jag inte vågar använda den lika mycket som vanligt. Jag startar den mer sällan bara för att jag vet att det tar ungefär en kvart att starta den (med omstarter och systemåterställningar) och vill helst att datorn ska hålla över jul så jag inte har en dator, ovanpå alla julklappar, att köpa. Dessutom lackar det mot jul. Nu får VK stå tillbaka för julklappsinköp och julkortspyssel.

Äntligen har jag kommit igång med både julkortsskapande och julklappsinköp. Ägnade eftermiddagen åt julklappar och nu kvällen åt julkort. Det är roligt att göra julkort men jag tycks alltid vara sent ute, även om jag lovar mig själv, år efter år, att jag ska börja tidigare med pysslet. Kortens utsidor är klara, nu ska jag "bara" göra det stora arbetet, måla alla teckningar som ska pryda insidan av korten. Varje kort kommer att se lite olika ut och jag ska göra ett tjugotal stycken...

Bokprojektet får vila lite smått. Sanningen att säga har jag kommit av mig lite. Att få kommentarer och konstruktiv kritik är jättebra, men det och det lilla redigerandet jag gjort på de sidor jag lämnat in för granskning, har gjort att jag börjat fundera. Och det - känner jag - är inte bra, inte alls. För nu börjar jag tvivla. Istället för att skjuta tvivlet åt sidan och bara jobba på.

Så det är väl dags att dra efter andan, ta ett djupt andetag och säga "lugn, jag klarar det här" och köra på igen. Jag vet ju vad jag har att göra härnäst. Fortsätta med notislapparna till synopsisen och numrera dessa. (Se tidigare inlägg om VK/NaNoWriMo 2012.)

1 kommentar: