torsdag 27 juni 2013

Ett konstaterande, en gammal insikt på nytt

Måste konstatera något jag egentligen redan visste: det är lättare att skriva om att skriva än att verkligen göra det. Detsamma gäller mina andra kreativa aktiviteter som hela tiden kommer i skymundan för det som är lättare att göra (aka prokrastinering). Och tyvärr är jag ofta mer eller mindre stressad inombords (tro det eller ej) så jag har svårt att ta mig lugnet och tiden att sätta mig ned med sådant som kräver eftertanke, lugn, ro i sinnet, sådant som också ger lugn och harmoni, som att måla/teckna/metalltrådsfläta/virka. (Samtidigt är det ju så lätt att verkligen göra allt nämnt ovan; det är bara att göra det (och undvika att sitta vid datorn om man inte har en plan för vad man ska göra där) och sluta ha så höga krav).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar