onsdag 16 april 2014

Firar födelsedag med bärfrossa

I dag, den sextonde april, fyller min romankaraktär Jade år. Han fyller tjugoåtta år! Stort grattis till honom! Jag firar genom att äta körsbärsgrädde (vispad grädde med körsbär i), jordgubbar och blåbär, och genom att skriva om Jade. Stackars människa, vad jag utsätter honom för. Fast det är ju så för romanfigurer - de måste vara med om konflikter, ju mer desto bättre (ur författarens synvinkel och ur läsarens perspektiv). Hoppeligen ordnar sig allting till slut. I väntan på den dagen firar jag den här födelsedagen med Jade.

(Vill du läsa mer om hur jag firar? Här firar jag Maximilians födelsedag och här Maximilians namnsdag. Här skriver jag om Hyun på hans födelsedag och här gratulerar jag Imai.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar