fredag 10 juni 2016

Utvärdering av hylltömning2016:s 6:e utmaning

Som sjätte utmaning, juni månads utmaning, anordnade Nelly en läs-a-lot. Under tiden fredag 3/6-måndag 6/6 skulle vi som deltog läsa så mycket som möjligt. Det där med "som möjligt" blev en sanning, mer än någon annan, eller hur man nu ska uttrycka sig. Det kanske inte var möjligt för mig.

Sanningen att säga blev det knappt något läst.

Jag ville börja läsa i Röta av Siri Pettersen, men det var ju ingen hyllvärmarbok (trodde jag, men det kanske det är eftersom jag köpte den förra året), så jag tittade mig omkring efter andra böcker att börja i.

Den bok jag höll på i lockade inte just då, jag har tagit alltför lång paus från den igen - Across the Nightingale Floor (som var min jobb/resebok), och jag höll redan på i en annan bok som jag precis nyss köpt.

Under fredagen läste jag ut den nyköpta boken, kanske utom tävlan eftersom jag köpte boken så sent som den 16 maj. Det var Stor Magi av Elizabeth Gilbert, och därmed har jag också avslutat första fackboken för i år.

Annars tog jag som sagt upp en riktig hyllvärmare och började läsa lite plikttroget. Främlingar av Yamada Taichi är en kort bok (japansk skräck), men jag kom bara till sidan 32.

Sedan har jag pysslat och målat och gjort annat. Inte läst.

Så kan det gå. Det var den sämsta läs-a-lot:en någonsin för mig, men så var jag inte riktigt beredd eller motiverad (och alldeles för pysselgalen). Här intill ser ni foton av mina registerkort som jag har gjort under dagarna 3-4-5-6 juni för ICAD 2016.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar