torsdag 13 oktober 2011

Nylånat på biblioteket

En av läsutmaningarna för i år är lyrikutmaningen, som går ut på att man ska läsa ett verk med lyrik/prosalyrik per månad. Det har inte riktigt gått som planerat. Men nu har jag gjort ett nytt försök.

Nu i oktober tänkte jag läsa en bok jag lånade på biblioteket idag: "En sida av regnet som faller" av Cletus Nelson Nwadike, en invandrarförfattare, ursprungligen från Nigeria, som skriver på svenska, här utgiven på Heidruns Förlag. Han tilldelades Stiftelsen Familjen de Vylders stipendium vid Bokmässan i Göteborg år 2000.

Jag återkommer med kommentarer/recension när jag läst boken. Han har utgivit fem diktsamlingar, den senaste förra året. "En sida av regnet som faller" utkom som tredje diktsamlingen år 2003.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar