tisdag 4 oktober 2011

Fours

Four jobs you've had in your life:
1) Hemtjänstbiträde
2) Vårdbiträde
3) Kontorist
4) Korrekturläsare

Four movies you could watch over and over:
1) Moon Child
2) Rurouni Kenshin – Trust & Betrayal
3) Nausicaä of the Valley of Wind
4) Fantastic Mr Fox

Four books you've really enjoyed:
1) Robin Hobb: Assassin’s Apprentice (Mördarens lärling)
2) Diana Wynne Jones: De sju makterna (Archer’s Goon)
3) Neil Gaiman: Stjärnstoft (Stardust)
4) Terry Pratchett: Häxkonster (Wyrd Sisters)

Four cities you've lived in:
1) Umeå
2) Västerås
3) Kumla Kyrkby (eg. Tärna folkhögskola)
4) Arboga

Four TV-shows you love to watch:
1) Being Human
2) The Game of Thrones
3) Downton Abbey
4) Coupling

Four places you've been on vacation:
1) Venedig (Italien)
2) London (Storbritannien)
3) Leucate (Frankrike)
4) Berlin (Tyskland)

Four websites you visit daily:
1) Gmail (www.gmail.com)
2) Facebook (www.facebook.com)
3) Havsdjupens sal (http://havsdjupens-sal.blogspot.com)
4) SkrivPuff (http://skrivpuff.blogspot.com)

Four of your favourite foods:
1) Japansk lax (en rätt med laxfilé, stark sås med wasabibas, och ris)
2) Sushi (gärna på asiatisk restaurang men även egengjord hemma) och grönt te
3) Keso blandat med nötter och torkad frukt (det perfekta kvällsmålet) och en kopp te
4) Fläskytterfilé med sås, potatisklyftor och blandad sallad, med ett glas rött vin till

Four schools you've attended:
1) Mälardalens högskola
2) Ersboda förskola
3) Backenskolan
4) Tärna folkhögskola

Four things in your room:
1) En kopp te som håller mig varm och glad
2) Pärmar med papper för att hålla ordning
3) Böcker, skönlitterära och om skrivande, som inspirerar mig
4) Värmeljus och rökelsekar för att sprida mysfaktor i höstmörkret

Four things you're wearing right now:

1) Armbandsur
2) Halsband
3) Örhängen
4) Mysbyxor

Four places you'd rather be right now:
1) Hos min sambo som för närvarande är bortrest
2) I Leucate i Frankrike
3) I min egenpåhittade värld där romanen Tusenskönan som jag skriver utspelar sig
4) I skuggan av ett körsbärsträd en varm sommardag och läsa en god bok (som jag gjorde när jag var barn)


(Hittat detta frågeformulär hos Beatrix.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar