måndag 18 juni 2012

10 Fast Fingers

Hittade en testsida för skrivprov, 10FastFingers, via Sara Swietlickis blogg. Tack, Sara! Det var kul att skriva så snabbt som möjligt. Dock tror jag - vet jag - att jag skriver snabbare när jag sitter vid tangetbordet och skriver t.ex. under NaNoWriMo (National Novel Writing Month) och kommer på själv allteftersom vad jag ska skriva. På "Ten Fast Fingers"-sidan blir det ju ord som jag själv aldrig skulle kombinera och som därför också ibland går långsammare. Speciellt när jag bemödar mig om att skriva rätt första gången och inte slarvar på och ändrar typos allteftersom jag skriver, som jag ju ändå gör ganska mycket när jag tänker efter. Jag fick ett snitt på 67 ord i minuten och noll till tre felstavade ord på den minut som testet pågår. Ganska hyfsat resultat, men jag tror som sagt att jag kan skriva betydligt snabbare när jag själv bestämmer orden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar