fredag 9 september 2016

Friday Reads: helgläsning vecka 36

Den här helgen läser jag två fackböcker.

Den ena boken är en recensionsbok, den andra boken har jag lånat på biblioteket.

Ja, jag gjorde ett undantag från min regel att inte låna några låneböcker det här året, utan bara läsa mina egna. Sälj dig själv och ta betalt av Ulla-Lisa Thordén kändes helt rätt nu när jag vill satsa mer, både på mitt skrivande, mitt illustrerande och på JMHkorrektur.

Boken Medvetna val av Stellan Nordahl känns också helt rätt just nu. Jag fick recensionexemplaret i precis rätt tid för mig.

Det känns som att massor händer kring mig just nu, både inom mig och utombords. Det är nog också då som jag vänder mig till fackböckerna inom ämnen som intresserar mig. Istället för att läsa skönlitterära böcker.

Vad läser du den här helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar