fredag 16 september 2016

Friday Reads: helgläsning vecka 37

Den här helgen kommer jag kanske inte att hinna läsa så mycket för jag har både födelsedagskalas (lördag) och krokikurs (söndag) på schemat. Men å andra sidan blir det några timmars tågresa under lördagen och då kan jag passa på att läsa. Krokikursen under söndagen blir på dagen, så jag kommer att ha kvällen ledig.

Därför kanske det ändå blir en hel del läst under helgen. Just nu koncentrerar jag mig mest på att läsa Få det gjort! av David Allen. Även om jag fortfarande håller på i de böcker som jag skrev om i förra veckans helginlägg.

Jag är redan över halvvägs in i Få det gjort! och börjar närma mig slutet. Är på sidan 269 av 399.

Även om David Allen har sina poänger och jag gillar själva grundidén i GTD-metoden (Get Things Done/Få det gjort), är boken skriven i typiskt amerikanskt "jag-får-betalt-per-ord-och-därför-upprepar-jag-allt-femtioelva-gånger"-manér. Boken hade lätt kunnat vara hälften så tjock och då hade David Allen fått boken gjord på halva tiden. Bara en sån sak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar