torsdag 10 februari 2011

Ibland är det bra med försenade tåg

Tåget var femtio minuter försenat idag efter jobbet, vilket innebar att jag hade massor av dödtid att tillbringa hur jag ville. Jag valde att sätta mig med en stor kopp caffe mocca Wayne's Coffee och skriva i min lila skrivbok, sida upp och sida ned med blått bläck.

Det blev en hel del skrivet, kan jag säga. Jag ska räkna ihop orden och rapportera senare.

Vad som var ännu bättre var ju att jag fortsatte skriva på tåget också, så där blev det trettio minuter till, plus de trettio minuter jag tillbringade på tåget på morgonen, då jag också skrev. Massor skrivet idag med andra ord! - Något som är speciellt bra då det varit lite klent med skrivandet under helgen och igår... men man måste ju leva också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar