tisdag 3 maj 2011

Nattens drömmar

Drömde en dröm inatt...

Kommer nu och då ihåg nattens drömmar precis efter att jag vaknar. I perioder har jag skrivit ned vad jag drömt, många gånger har jag inte gjort det.

Flera gånger har jag tänkt "det där var bra, det där kan jag utveckla till en novell/skönlitterär historia". Men jag har inte kommit mig för att skriva ned drömmen, just då jag vaknat, och sedan vips, reser jag på mig och börjar med dagens sysslor och då är drömmen borta.

Ibland stannar fragment kvar. Som idag. Men alldeles för lite ändå. Det var ju så bra, det där yrket som hp hade i drömmen - jag hade verkligen en klar bild av det då. Men nu har jag ingen aning. Fått för mig att det var något administrativt som involverade en dator, men jag är inte riktigt säker.

Vad gör ni med nattens drömmar? Får ni idéer när ni sover? Drömmer ni storslagna romaner när ni ligger där?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar