måndag 26 mars 2012

Graffiti

Jag är inte lika gacktig som förr... inte lika stort fan... lyssnar ju så lite på musik över huvud taget nuförtiden, tyvärr, vilket förstår är EN bidragande orsak. Jag har kommit in i en tyst period, kanske? Den andra bidragande orsaken: att jag inte lyssnat lika mycket på Gackt beror kanske delvis på hans konsert i Stockholm som blev lite av en besvikelse på grund av hans tråkiga attityd. Att stå och posera och bara ta emot publikjubel under en riktigt lång stund - jag tycker att han borde vara tillräckligt säker på sig själv och sin talang för att låta bli sådant fjant, rent ut sagt. (Undrar ni vad jag riktigt menar, läs kommentarerna till det här inlägget.)

Hursomhelst, vad jag skulle komma till var att han också faktiskt inte har släppt vidare mycket nytt de senaste åren. Ett par singlar, det är allt. Han kom ut med sin senaste singel, Graffiti, 30 november förra året. Och den hade jag, skam att säga, inte lyssnat på ännu! Alltså, först idag - nära nog fyra månader senare! - har jag nu lyssnat på den. En typisk Gackt-låt av det lite tuffare slaget. Jag såg videon och tänkte att den där "bad ass"-attityden han spelar i videon tyvärr inte ligger så långt ifrån hur han uppträder på scenen som man skulle vilja... åtminstone inte hur det såg ut just på konserten i Stockholm. (Är jag för hård, andra gacktfan?)

I vilket fall, nu har jag sett videon och vad jag ville komma till var att jag skrattade högt när jag såg slutet på videon. Se den, ni också! Jag lovar att slutet kommer att överraska! Ni kanske till och med skrattar ni också?!

Han har kvar sin humor i alla fall. Så bad-ass-attityden och "se på mig och jubla när jag har bar överkropp"-attityden kanske inte är så mycket att bry sig om, det kanske bara är dåligt skådespeleri.

Gackt - Graffiti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar