onsdag 13 mars 2013

Hellre en god bok

Funderade lite på tåget, men skrev inget skönlitterärt konkret, utan bara planeringstankar. Frågeställningar. Det är dags för återfokusering. Jag har tappat bort mig - igen. Både kommit av mig med researchdokumentet gällande VK och veckomålet på nyskriv gällande TS. Jag fortsätter att läsa istället ... vilket naturligtvis är bra, men inte fruktbart. Måste komma någonvart med mitt skrivande, avsluta. Ständig återfokusering ... Jag kommer så lätt av mig. Samtidigt tänker jag: borde öka ordmålet på TS, för 1250 ord per vecka är för lätt uppnått. Samtidigt har det nu varit två veckor då jag inte alls kom upp i ordmålet. Splittrade känslor och tankar, med andra ord. Nu ikväll försöker jag skriva dikt, till morgondagens skrivarcirkel. Har inte kommit med något bidrag till skrivarcirkeln på ett tag. Inte kommit mig för att skriva dikter eller kortare berättelser, noveller. Sådan övning behövs också. Korta saker som är lätta att avsluta. Bra för självkänslan, kanske? Men nu sitter jag här med en oavslutad dikt och är väldigt trött, vill hellre avsluta min kopp te och gå och lägga mig, avsluta dagen med en god bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar