fredag 1 april 2016

Friday Reads: helgläsning vecka 13

Det är fredag och dags för Friday Reads, eller helgläsning, som jag kallar det på svenska.

I helgen finns det en del på schemat. På lördagen har min svärmor med man kalas, då hon fyller 60, så lördagskvällen kommer att tillbringas hos dem.

Förhoppningsvis får jag tid på lördagen och/eller söndagen till att shoppa - jag är i stort behov av lite nya kläder. Det är så dålig kvalitet på kläder numera, de går så snabbt sönder! Och så behöver jag ett par nya promenadskor.

Jag håller på med webbkursen Hitta glädje i skrivandet (den är fortfarande öppen för anmälan!), som jag hoppas kunna ägna några stunder åt nu i helgen. Apropå skrivande vill jag skriva på mina romanprojekt - jag börjar bli riktigt motiverad och inspirerad.

Dessutom hoppas jag kunna pyssla lite med min art journal. Jag är med i en Facebook-grupp där april är en utmaningsmånad med prompts/utmaningar av olika slag varje vecka.

Sedan vill jag förstås läsa också. Just nu håller jag på att avsluta läsningen av Insurgent av Veronica Roth; den hoppas jag hinna läsa ut i kväll.

Resten av helgen ska ägnas åt två recensionsexemplar: Darc Ages - De mörka tidevarven - Första boken: Uppvaknandet av A.R. Yngve och Mutantupproret 99,4 % DNA av Martin J. Sällberg.

Önska mig lycka till, för det tror jag att jag behöver, med de här överambitiösa planerna!

2 kommentarer:

  1. Insurgent tyckte jag väldigt bra om! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag läst, och måste säga att jag inte tyckte att den var lika bra som ettan, men visst var den läsvärd! Jag tyckte speciellt om andra halvan av boken, där tog det riktig fart och blev riktigt spännande! :D

      Radera