torsdag 3 april 2008

Dinosaurier och magiska oliver

Hur har det gått med skrivandet den här veckan?

Jag satt just och funderade: vad har jag egentligen gjort den här veckan?

Mycket av den lediga tiden har ägnats till städning. När jag tog paus med datorstädningen tog jag itu med pappershögarna istället. De fyra tidsskriftssamlarna med massor av osorterade papper åkte fram på golvet tillsammans med åtta(!) pärmar, tre av dem nyinförskaffade för billigt pris. Jag är inte klar med papperssorterandet än, men nu tar jag en liten paus från det. Det är så tråkigt, men det känns tillfredsställande att slänga gammalt kursmaterial och tentor man gjorde för åtta år sedan och inte har tittat på sedan dess… Vårstädning skulle man kunna kalla det.

Annars har jag varit ute på konstnärsträffar (se tidigare inlägg). Lite pysselmaterial har det blivit, och en söt anteckningsbok som jag inte kunde låta bli att köpa, och jag har kategoriserat den för ”kreativt skrivande”, dvs. kommentarer och funderingar kring mitt kreativa skapande (dock med skrivande exkluderat eftersom jag har andra anteckningsböcker för det).



Jag var också ute på en lång cykeltur i vårvädret och mitt kreativa konstnärsbarn jublade och sjöng (och jag med)!

En hel del läsning i Julia Camerons böcker har det blivit, tillsammans med lite tevetittande och långa telefonsamtal. Kreativ input av olika slag med andra ord, och jag blir alltmer sugen på att återvända till Maximilian och Tusenskönan. Men jag måste få igång gamla hårddisken först, ursäktar jag mig med – för där finns en hel del, allt jag skrev mellan 26 januari och dagen då gamla datorn kraschade. Det är en dum ursäkt… Jag har dock skrivit. Och på sistone har det i morgonsidorna (se länk ovan) blivit en del redovisningar av nattliga drömmar. Bland annat har jag drömt om dinosaurier…

En gång skrev jag en novell om magiska oliver baserad på en dröm… Jag har även skrivit en hel del dikter baserade på nattens drömmar. Men dinosaurierna får mig genast att tänka på Jurassic Park och då låser jag mig, även om min dröm var långtifrån, långtifrån Jurassic Park.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar