tisdag 8 juni 2010

Renskrivning och bokläsning

Renskriver för att komma in i Tusenskönan igen. Livet kom i vägen; jag har inte skrivit på evigheter. Måste hitta ett sätt att komma tillbaka till SkrivPuff och skrivpuffarna igen också.

Lyckligtvis läser jag massor. Ett sätt att få inspiration. Tågtid ger massor av lästid. Just nu plöjer jag igenom Marian Keyes "En förtjusande man". Riktigt humoristisk. På sidan 370 och nu har jag verkligen kommit in i boken, till och med börjat gilla Lola mest, trots att jag till en början tyckte det var jobbigt med hennes korthuggna språk. Fast jag inser att jag skriver lite på samma vis ibland. Kanske så jag kände igen mig. Det liknar ju faktiskt dagboksanteckningar, och det är väl meningen också.

Hursomhelst en kul bok, och tjock - på över 700 sidor får jag mycket läsning för pengarna. Nu ska jag återvända till renskrivningen av Tusenskönan, version klar men inte avslutad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar