måndag 13 september 2010

Höstens "Jorden runt..."

Jag är med på Jorden runt på 8 böcker igen, nu under hösten 2010. Det innebär att jag förhoppningsvis kommer att läsa fyra av dessa åtta. Det är min förhoppning i alla fall.

Här är vad som finns att välja på att läsa (man väljer minst en bok per månad):

September - Sydamerika
Oktober - Nordamerika
November - Afrika
December - Västeruropa

Jag väljer vad jag ska läsa allt eftersom.

Detaljerad lista:

Sydamerika

Den sista läsaren - David Toscana (Mexico) - den här boken har jag läst! Recension kommer!
Andarnas hus - Isabel Allende (Chile)
Stjärnans ögonblick - Clarice Lispector (Brasilien)

Nordamerika
Och var hör du hemma? - Anne Tyler (USA)
Illusionernas bok - Paul Auster (USA) - den här boken har jag lånat, får se om det blir den jag läser!
Kärlek, vänskap, hat - Alice Munro (Canada)

Afrika
Midaqq-gränden - Naguib Mahfouz (Egypten)
Sultanbrudens skugga - Assia Djebar (Algeriet)
Förändringar - Ama Ato Aidoo (Ghana)

Västeuropa
Kärleken är dödens motsats - Roberto Saviano (Italien)
Ungdomens bröd - Heinrich Böll (Tyskland)
Den röda soffan - Michèle Lesbre (Frankrike)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar