tisdag 8 november 2011

Amigurumi-häxa




I söndags kom jag igång igen och började virka! Var år sedan jag gjorde det sist. Jag började så ambitiöst med att virka två amigurumi, köpte fyra böcker om amigurumi-virkning, och var väldigt entusiastisk. Så rann det ut i sanden efter det, mer eller mindre. Men jag har alltid haft en önskan om att fortsätta virka. I söndags tog jag mig alltså i kragen och påbörjade en ny amigurumi. Jag HAR påbörjat ett par amigurumi sedan jag fullföljde ovannämnda två, men jag har inte avslutat något projekt. I dag avslutade jag en del av det jag påbörjat i söndags.

Jag virkar en häxa ur Mia Bengtssons "Virka amigurumi - söta små glädjespridare". I söndags började jag med kroppen och i dag avslutade jag kroppsdelen. Nu ska jag virka en häxhatt, ett huvud och eventuellt också en pumpa, samt göra hår på häxan.

Det är skönt att ha lite paus från skrivandet på NaNoWriMo-projektet och göra något helt annat; på så vis är det avslappnande att virka. Och den här gången ska jag avsluta mitt projekt, dvs. häxan. Halloween må vara över, jag virkar häxan ändå. Dessutom är min häxa rosa-lila. Just nu använder jag ett härligt lilarosa garn. Kanske fortsätter jag att virka i morgon eller till helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar