måndag 28 november 2011

NaNoWriMo-vinnare!



Nu har jag validerat min roman på National Novel Writing Months hemsida. Enligt deras räkneverk landade jag på 52 444 ord. Det var 132 ord mer än vad jag själv hade, så enligt deras räknare har jag skrivit 132 ord idag. Min räknare i Word landade på 52 312 ord. Hur det nu än är med den saken är jag väl över de 50 000 ord som man måste ha för att kunna kalla sig NaNoWriMo-vinnare 2011. Nu är jag klar med romanen i ett grovt första utkast. Det kliar i fingrarna att börja redigera på en gång, men alla böcker man läser, alla bloggar man läser rekommenderar att man låter romanen vila ett tag innan man börjar redigera i den. Jag väntar väl någon vecka... Under tiden kan jag fundera vidare på synopsisen, för nu när jag skrivit måste jag göra en ny. Den jag gjorde innan NaNoWriMo stämmer inte riktigt längre. Ska bli skoj att jobba vidare på det här projektet, för jag tror att det har potential. Men först, lite vila...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar