tisdag 29 november 2011

Slutet på NaNoWriMo...

Förvånansvärt nog har jag hunnit med att läsa ut nio böcker i november. Jag vet inte riktigt var jag fått all tid ifrån... Det går snabbare än man tror att skriva 2000 ord om dagen.

November är inte riktigt slut än men jag har slutat med National Novel Writing Month för den här gången. I alla fall själva maratonskrivandet. Jag kommer att fortsätta med romanen DD och jag kommer att fortsätta att chatta med några av de svenska nanowrimo-deltagarna, men jag tar det i lugnare takt.

Först och främst tar jag nu itu med sådant som hängt efter. Vardagligheter - jag betalade nyss räkningarna till exempel. Sedan är det pappershögar och annan städning som fått ligga i lä under november. Jag hålar papper och sätter dem i pärmar. Dags för lite vardagsliv igen. Även om vardagsliv för mig alltid innehåller ett visst mått av skrivande och läsande. Det är ju så roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar