måndag 1 oktober 2007

Höststädningen fortsätter...

Ju mer jag städar och fejar, ju mer vill jag fortsätta, och desto fler saker kommer jag på att göra. Min höststädning har ingen ände, vilket på något vis ändå känns bra. Dock har jag en känsla av att jag bara smiter undan. Jag tänker som så att jag behöver ett städat och trivsamt hem för att kunna slå mig ned för att skriva. Jag bestämde att jag skulle ägna den här eftermiddagen till skrivande, men hittills har det blivit promenader och städning, samt tittande i kokböcker – inspirerande, minsann! Och nu är det dags för middag, och sedan hade jag tänkt se på ett teveprogram klockan nio... Men efter middagen och innan tevestunden borde jag kunna klämma in en skrivarstund, fast jag skulle ju ha behövt ställa iordning böckerna i sovrummet...

Jag som hade tänkt gå efter mallen “skriv – bara gör det! – och tänk inte!”, men det ligger ändå något i den just nu påhittade formeln: harmoniskt hem = harmonisk själ = bättre upplagd för fokuserad skrivarenergi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar