tisdag 13 juli 2010

Många bollar eller en i taget?

Två stora projekt tar upp min tid just nu. FUK och Tusenskönan (med fortsättningar). Jag jobbar på FUK, den del av de tre huvudparallellhandlingarna som kan kallas DBK. Och jag jobbar på fortsättningarna av Tusenskönan, PL och ML.

Det går ganska bra att skriva. Jag inser att jag måste sänka kraven, det är trots allt bara första utkastet, och att vissa saker får se lite imperfekta och orediga ut.

På så vis kan jag jobba, samtidigt som jag i bakhuvudet funderar på om det är så klokt att jobba parallellt på så många olika bokprojekt och parallellhandlingar.

Många bollar i luften i all ära, men är inte det bästa "en sak i taget"? Det är bara det att jag vill så mycket! Nåja... Nu är det dags för "Morden i Midsomer"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar