tisdag 15 januari 2013

En lättnad, en befrielse!

Äntligen och till sist har jag en ny dator. Det är en Asus Essentio Desktop PC CM1745 och jag köpte den på inWarehouse.se. Så skönt att ha en ny och pålitlig dator. Min gamla dator hade varit opålitlig i över ett år nu, mer och mer... Under de senaste och sista månaderna tog det en kvart, tjugo minuter att starta den och då blev jag tvungen att gå igenom startreparation som blev till systemåterställning och omstart innan jag kunde logga in på datorn. Dessutom blev det bluescreen allt som oftast när jag startade den, plus att det ett flertal gånger blev bluescreen medan jag satt och jobbade vid datorn - skrämmande värre! - så jag vågade till sist inte jobba alls med mitt NaNoWriMo-projekt. Datorn fick riktigt spel med omstarter i trippel och fyrdubbelt under december. Jag är glad att jag fick gå smärtfritt igenom november och vara med på NaNoWriMo utan datorbekymmer av det värre slaget. Men i december fick jag nog. I julklapp fick jag pengabidrag och sedan slog jag till och köpte äntligen den nya datorn nu i förra veckan. Fick den i torsdags, 10/1. En lättnad! En befrielse! Nu vågar jag ta damma av romanprojektet VK och TS/PL/ML och skriva igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar