söndag 20 januari 2013

Tåg och hemma

Påbörjar ny rutin. Att på söndagen göra en planering av skrivarveckan, det vill säga måndag till fredag. Eftersom jag inte riktigt vet hur lång tid en viss redigeringsbit tar eller hur lång tid det tar att skriva en viss scen, är det här bara en skiss på vad jag ska göra. Att revidera under veckan allt eftersom. Men det är en preliminärplan i alla fall. Jag har kort skrivit vad jag ska skriva för scen ur TS under tågresorna, och vad jag ska göra hemmavid för redigering på VK. Redigeringen innefattar flyttning av stycken mellan dokument i datorn, varför jag inte kan göra den redigeringen på tåget. Jag har en stationär dator. Men det är bra det, tycker jag, att ha papper och penna under dagen, där man skriver mer fysiskt med kroppen, när man skriver för hand. Och sedan blir det datorarbete under kvällstid. En bra uppdelning. TS på tåget och VK vid datorbordet. Nu ska jag bara försöka följa min plan också.

2 kommentarer:

  1. Låter klokt att bestämma i förväg vad som ska skrivas och fixas. En sån där grej som man i synnerhet kan behöva under stunder då man ägnar sig åt sånt som tar emot (beror på vem man är vad det är i skrivprocessen). Jag tror jag ska fundera på ifall jag borde hitta på nåt liknande.

    SvaraRadera
  2. Ja, precis. Och som nu, i början av en period av stiltje, behöver jag minsta möjliga motstånd för att verkligen komma igång igen, och då är det perfekt med planering - om man håller sig till det - och inte kommer med fåniga ursäkter. Idag, första dagen, gick det bra i alla fall.

    Kul, hoppas det går vägen! Lycka till ifall det blir av!

    SvaraRadera