tisdag 26 maj 2009

ID-nyckel, Kreativa Möten, redigering

Jag har återigen börjat jobba på mitt dokument kallat "ID-nyckel" där jag lägger in alla relevanta fakta om personerna i Tusenskönan. Det var bara påbörjat förut, men nu gör jag ett nytt försök att verkligen lägga in alla personer i det. Det vore toppen att ha ett snabbdokument att titta på när man vill åt nödvändiga fakta om en person, och man för tillfället glömt bort t.ex. vilken ögonfärg en viss person har, eller var hans/hennes syskon hette. Så ikväll har jag så smått börjat fortsätta på dokumentet.

Redigeringen av Tusenskönan fortsätter också. Det går långsammare än jag tänkte med ett kapitel i veckan, eftersom jag har Kreativa Möten att ta hand om. I dag har det blivit fortsatt genomläsning av Kreativa Möten-texterna och kommentering. Men lite redigering av Tusenskönan har det också blivit. Jag funderar dock på att dramatisera en del, är rädd att jag har lite för mycket "tell" istället för "show"... "Show don't tell." Samtidigt är det dumt att dramatisera sådant som är irrelevant eller kan svepas över med snabb skuggpenna. Man kan inte beskriva allting in i detalj. Det tål att funderas på. Men nu är det sovdags. Godnatt! Jag återkommer med uppdateringar när jag funderat mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar