måndag 2 juli 2012

Läsandet lockar när skrivandet stannar...

Har fastnat lite grand i skrivandet av ML och inte riktigt tagit mig ur det. Jag skrev ingenting på tåget i morse, var trött och vilade bara. På vägen hem blev det några rader skrivna, lite tafatt sådär. Kom inte igång riktigt. Jag har inte renskrivit det skrivna än. Jag behöver nog fundera lite. Det och så behöver jag lite input. Är himla sugen på att läsa... Kanske blir lockelsen större när det går trögare med skrivandet. Kommit igång igen med läsandet av "Pretty Monsters" av Kelly Link som legat lite nere. Det är en novellsamling så en novell då och då för att suga på karamellen lite längre, fungerar utmärkt. Hoppas på bättre skrivdag i morgon. Då ska jag om inte annat ägna mig åt att skriva den novell som hör till skrivarcirkelns uppgift denna vecka... en novell som lite löst finns i tankarna, och som kan bli något bra bara jag får ändan ur. Jag hoppas på det... det och lite skrivande på ML.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar