onsdag 25 juli 2012

Årets varmaste dag

Sommarens hittills varmaste dag här idag. 27 grader varmt tidigare idag och nu på kvällen är det fortfarande 24 grader varmt. Årets varmaste dag och min fästman hjälper till att bärga hö till hästarna hos en vän. Stackars honom, han tycker att det är varmt även när det är runt tjugo - då är det mer lagom - och svettas redan då. Jag tänker på honom.

Själv har jag på årets varmaste dag gett mig ut på en långpromenad. En och en halv timme har jag gått, 11 000 steg kom jag upp i (jag räknar steg, från början av juli och målet är att var dag komma upp i 10 000 steg). En och en halv timme med ljudbok i öronen, Elisabet Nemerts "Ljusets dotter". Nu var det ett bra tag sedan jag lyssnade senast, men jag kom snabbt in i bokens handling igen. Ytterligare några timmars promenad och jag har lyssnat ut den - men det dröjer ett bra tag till innan boken är slut. Jag är på kapitel 11.

Och nu ska jag ägna mig åt lite eget skrivande. Det blir grillning senare ikväll, och jag har bakat morotsmuffins (osötade) idag också. Många aktiviteter på denna årets varmaste dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar