fredag 23 december 2016

Läs-it-snow 2016 - en ynklig början

Jag var på biblioteket i dag och lånade några julböcker (och en novellsamling med science fiction-klassiker i nyöversättning). Nu när jag skriver detta inser jag: jag glömde Harry Potter!

Nå, jag får kanske låna en Harry Potter-bok på tisdag istället, då är det ju den 27 december och Läs-it-snow pågår fortfarande, ända fram till midnatt ...

Jag har bestämt mig för att vara med på Nellons julutmaning, en läsmaraton med jultema. Läs mer i hennes inlägg.

Länge velade jag fram och tillbaka om vilka böcker jag skulle ha med. Nu har jag nästan bestämt mig. I alla fall tänkte jag läsa böckerna jag lånade på biblioteket.

Jag har redan börjat och läst ett par kapitel i Robert Westalls Julkatten. Robert Westall var en författare jag gillade mycket att läsa under högstadiet/gymnasiet.

21 december började läsmaratonet. Jag hade fullt upp med julförberedelser. Speciellt under den 22, då vi också firade jul med min sambos familj på kvällen.

I dag bakade jag mest lussebullar och gjorde ärenden.

I morgon, julafton, blir det firande med min familj.

Vi ska tillbringa ungefär tre timmar i bil i morgon, min sambo och jag, när vi åker dit och tillbaka hem, men tyvärr kan jag inte läsa i bil, jag blir åksjuk då. Så först på kvällen, efter hemkomst, kanske jag hinner läsa lite.

Jag får satsa på att läsa mer på söndag, måndag och tisdag istället.

Den 20 december började jag läsa i Equal Rites av Terry Pratchett (kom 20 sidor), men tyvärr blev det inget läst under den 21 som jag hade räknat med att göra. Jag kom av mig lite.

Därför är statistiken hittills lite väl ynklig.

Dag 1: 0 sidor.
Dag 2: 0 sidor.
Dag 3: 31 sidor (ska läsa lite till i Julkatten så det kanske blir mer innan dagen är slut).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar