söndag 9 september 2007

Drömlöften och flygresor

Tidigt i morgon bitti reser jag till Frankrike.

Jag åker som sagt den 10/9, och kommer hem den 18/9. Jag kommer förmodligen inte att kunna uppdatera bloggen under den tiden. Dock hoppas jag kunna få tid till att skriva mellan utflykter och bad. Jag har tagit med mig en bunt små anteckningsblock och -böcker, tillsammans med ett lass pennor. Förhoppningsvis får jag mycket tid till att både teckna, måla akvarell och skriva. Om inte annat kommer jag att vara uppladdad och redo att återigen ta itu med Tusenskönan när jag kommer tillbaka hem.

För nu har jag efter visst funderande kommit fram till en deadline: årsskiftet. Det är lagom långt borta för att jag ska kunna tro att jag klarar det. Dessutom är det klassiskt, och med tid för nyårslöften kan jag ge mig nyårslöftet att avsluta bok två, MK, under år 2008.

Vi får se hur det går med mina drömmar, för det räcker inte med högtflygande planer. Ingenting annat räknas än handling, eller hur är det, för inte är det väl tanken som räknas – inte i det här fallet i alla fall?

4 kommentarer:

  1. Låter skönt att åka till Frankrike. Och du har helt rätt i en sak: Det är bara handling som räknas. Tankar skriver inga böcker.

    SvaraRadera
  2. Trevlig resa! Ser fram emot att höra hur resan gick sedan och om du fick skrivit någonting! Om inte annat, ha en väldigt skön semester!

    SvaraRadera
  3. Oj, så skönt det låter! Ha en trevlig resa!!

    SvaraRadera
  4. Anonym3:53 em

    Hallå... du har ju varit hemma jättelänge nu! När ska du uppdatera bloggen?

    SvaraRadera