onsdag 19 mars 2014

Omslagsonsdag - Böcker på böcker

Onsdag igen och dags för Omslagsonsdag. Veckans tema hos Bokpotaten är Böcker på böcker.

Det var inte helt lätt att hitta böcker med böcker på. Jag hittade bara två skönlitterära böcker i min bokhylla med en bok på omslaget. Annars fick jag gå till mina fackböcker och fackbokshyllorna för att hitta böcker med böcker på.

Till sist fann jag några. Klicka gärna på bilden så får ni se omslagen i större format. 

Typografin och läsprocessen har så mjuka färger - det gillar jag. Och Sagan om Alice i Verkligheten är riktigt vacker den också. Boktjuven är riktigt snygg och Nattens bibliotek inbjudande. Vilken är er favorit?

5 kommentarer:

  1. Många omslag! Jag tror jag gillar det omslaget med den öppna boken bäst. :)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar Dygdernas bok :)

    SvaraRadera
  3. "Nattens bibliotek" blir nog min favorit!

    SvaraRadera
  4. Dygdernas bok blir min favorit!

    SvaraRadera
  5. Det blir Dygdernas bok för mig också.

    SvaraRadera