torsdag 24 januari 2008

Refusering, refusering...

Jag fick ännu ett refuseringsbrev i dag, gällande min barnbok nummer två. Jag vet inte om det var standard eller inte, men det löd i varje fall som följer:

Hej,

Vi har nu läst ditt manus ---.

Det är ett fint manus, men vi måste tyvärr tacka nej till att ge ut det här hos oss.

Tack ändå för att vi fick läsa ditt manus och lycka till med det fortsatta skrivandet.

Med vänliga hälsningar,

---

Det låter mer standard än något annat, men jag lade ändå märke till de positiva bitarna i refuseringsbrevet, och får väl känna mig uppmuntrad av dem!

Vill ni läsa någonting mer underhållande, eller i alla fall någonting som är längre än detta korta lilla inlägg, så kan ni läsa dagens inlägg här istället.

1 kommentar:

  1. Alltid trist med refuseringar, har fått ett par själv men som du skriver det låter ju ändå rätt positivt för att vara en refusering, lycka till med din bok.

    SvaraRadera