lördag 30 januari 2016

Helgläsning: Jane Austen och Fredrik Backman

Det går riktigt bra att läsa hittills i år; det är roligt, och jag har avslutat en del böcker jag påbörjade redan förra året. En sådan bok är kvar dock: Persuasion av Jane Austen. Jag lyssnar på den som ljudbok och på engelska. Det har blivit några långa pauser i lyssnandet, eftersom jag ändå föredrar fysiska böcker. Men nu har jag börjat lyssna på ljudbok på väg till och från jobbet (jag åker buss), och nu är jag på näst sista kapitlet. Jag tänkte lyssna klart på boken nu i helgen.

I dag (läs: fredag) avslutade jag läsningen av The Pain Merchants av Janice Hardy (amerikansk titel: The Shapeshifter). Recension kommer på bloggen så småningom.

Och nu har jag efter lite velande och efter att ha vankat runt lite och tittat på mina bokhyllor bestämt mig för att läsa Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman.

Hittills har jag läst tre kapitel och jag tycker riktigt bra om den, med den lite speciella stilen och den hyperintelligenta sjuåringen och hennes galna mormor. Det ska bli kul att fortsätta att läsa den här boken under helgen.

Kanske läser jag inte ut den, men vi får se hur långt jag hinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar