torsdag 31 mars 2011

Månadens sista dag

Tågtiden idag har ägnats dels åt läsande, dels åt skrivande. Jag har läst och bläddrat i "Revision & Self-Editing, funderat kring mitt projekt Tusenskönan. Samt påbörjat mitt tävlingsbidrag till en skrivtävling. Jag hittar inte länken just nu, men jag återkommer med den om det är någon som är intresserad. Hursomhelst är det en kort text på 600 ord som ska skrivas. Jag tänkte börja med att skissa på några olika idéer, skriva något längre texter som jag sedan redigerar och komprimerar. Så det arbetet har jag också påbörjat.

Sedan kom livet i vägen, jag var bjuden på födelsedagskalas med mera, så annars har det inte blivit något skrivet idag, och nu känner jag mig för trött. Några strömeningar vid datorn bara, som kanske kan bli något, vad vet jag. Vi får se. Nu ska jag nog läsa lite skönlitterärt istället... Har bara läst om skrivande på sistone och saknar att sjunka ned i en skönlitterär bok. Ska se om jag tar någon av mina påbörjade böcker eller om jag tar någon ny. Avslappnande vill jag att det ska vara hursomhelst, för nu är jag trött. Godnatt och sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar