fredag 14 februari 2014

Alla hjärtans dag och spontaninköp

Fick den perfekta presenten av min älskling i dag, som den boknörd jag är, ett presentkort på den lokala bokhandeln. Perfekt present såhär i bokreatider. Själv var jag också ned till den lokala bokhandeln, köpte en bok till honom och en bok till mig själv, kunde inte låta bli att köpa något även till mig själv. Även mitt hjärta ska väl ticka. Det blev ett impulsköp, en bok som jag inte ens hört talas om.

När jag kom hem surfade jag in på Science Fiction-bokhandelns hemsida för att kolla in bokrean, tittade även på "månadens fantasy" och "månadens sf", böcker som personalen i Science Fiction-bokhandeln tipsar om. Och döm om min förvåning om inte månadens bok i science fiction-genren var precis den bok som jag just köpt!

Det är en svensk science fiction, inte ofta man ser sådana! Boken heter "KoMo" och är skriven av Pontus Joakim Olofsson, och den fick en mycket fin recension på SF-bokhandeln. Vi får se vilken recension den får av mig. Det verkar lovande. Huvudpersone är en kvinna vid namn Kattarina Krasznapolski. Romanen utspelar sig i en nära framtid och är Olofssons debutroman.

Den finns även att köpa på Adlibris, men gör som jag vet ja! Gynna den lokala bokhandeln!

2 kommentarer:

  1. Blir sugen på att läsa om den :-) Ska bli kul att läsa din recension sen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vissa böcker kan man läsa om flera gånger! :-)
      Javisst, den kommer upp så småningom, vi får se när det blir. Jag är sugen på att läsa den men har andra böcker som kommer före just nu. Men snart så!

      Radera