fredag 28 februari 2014

Bokrean 2014: Röda Korset

Även second hand har bokrea den här veckan, hänger på trenden med bokrea i februari - det är bra att de passar på! Röda Korset här i stan som annars ändå har så förmånliga priser, fem kronor för inbundna och tre kronor för pocketar, har rea den här veckan. Alla böcker två kronor!

Tre böcker hittade jag efter att noga ha gått igenom deras sortiment.

Först ut är Jonathan Troppers Sju jävligt långa dagar som jag sett figurera på diverse bokbloggar och blivit nyfiken på. Nu köpte jag den och ser fram emot att läsa den. Den ska tydligen vara humoristisk och utlova många goda skratt, vilket aldrig är fel.

En annan bok jag redan sett i bokhyllan på Röda Korset, men inte köpte förra gången jag var där, är Om Konsten att läsa och skriva av Olof Lagercrantz. Boken fanns kvar i hyllan så nu passade jag på att köpa den. Titeln är beskrivande nog.

Den tredje och sista boken var en bok av Norah Vincent, Förklädd till man. Först utgiven 2006. En kvinna som klär ut sig till man och lever i männens värld ett tag för att sedan rapportera om det. Intressant. Den har undertiteln "En kvinnas studie av männens värld". Jag har hört talas om den tidigare och nu var det dags att köpa för förmånliga två kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar