torsdag 25 februari 2016

Bokrean 2016: Adlibris

För första gången någonsin förbokade jag böcker på rean. Trots att jag var så tidigt ute var det redan flera böcker som var slut eller restnoterade, som var tillfälligt slut eller definitivt slut. Så lustigt – och rean som inte ens hade börjat!

Jag skrev först en lång önskelista med böcker som jag var intresserad av på reorna, jämförde priserna mellan de olika bokhandlarna, en lista som minskade allteftersom.

Till sist blev det tre böcker som jag beställde från Adlibris' rea. Till min glädje och förvåning var de framme hemmavid redan under onsdagen, reans första dag, och jag kunde hämta ut dem redan samma kväll.

Dessa tre böcker blev det:

  1. Rävsång av Christin Ljungqvist. Jag har bok 1 (signerat exemplar köpt av författaren!) och 2 (pris i utlottning anordnad av författaren och också signerad) i trilogin sedan tidigare. Nu har jag även trean så nu finns det inga ursäkter längre – nu är det dags att läsa de här böckerna!
  2. Publicera dig av Susanne Holmgren. En bok som kändes helt rätt i tiden, nu när jag vill göra allvar av det jag drömt av i så många år – och nu när jag faktiskt kommer att publicera mig i ytterligare en antologi till hösten.
  3. Tredje principen av Anna Jakobson Lund. Jag blev förvånad när jag såg den på rea – jag tyckte det var nyss som den kom ut nyutgiven och jag blev så väldigt nyfiken på den. Nu fanns den på rean och jag slog till.

4 kommentarer:

  1. Jag missade Tredje principen när jag gjorde min beställning. Funderar på att göra en till :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det, Monika! Jag tror att den är läsvärd och den var prisvärd i alla fall!

      Radera
  2. Jag älskar Tredje principen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, Vargnatt! Jag hoppas att jag också kommer att älska den! :)

      Radera