lördag 12 mars 2016

Snart halvtid i "Ta kontroll över bokhyllan"-tävlingen

Snart halvvägs in i mars och halvvägs in i "Ta kontroll över bokhyllan"-tävlingen har jag hunnit läsa några böcker.

Jag läser en bok i taget, eftersom jag tröttnat på att slalomläsa. Det går alltid överstyr för mig och jag hamnar i ett läge där jag har fem-tio böcker som alla är påbörjade.

När jag sedan ändå läser, blir det en bok jag fokuserar på och kommer in i ordentligt och verkligen läser klart.

Så jag har insett att det passar mig bäst med en bok i taget.

Den känsla som får mig att vilja läsa fler samtidigt är en vag känsla av frestelse för en annan bok, att man alltid befinner sig i något slags "näst bästa"-läge, där nästa bok man tar upp kommer att ge en ännu bättre läsupplevelse. Någonting sådant.

Hittills i mars har jag läst ut:

  1. De vilda detektiverna av Roberto Bolaño - hyllvärmare sedan före 2015.
  2. Nina av en slump av Michèle Lesbre - hyllvärmare sedan 2012 eller strax därefter.
  3. Vindens namn, del 1 av Patrick Rothfuss - hyllvärmare sedan oktober 2013.

Och så håller jag för närvarande på att läsa i Peace av Gene Wolfe, har hunnit drygt halvvägs och hoppas avsluta boken under denna dag, lördag - hyllvärmare sedan februari 2013.

2 kommentarer:

  1. Kul att det går så bra för dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Anna! Det är mycket din förtjänst, för att du hittade på den här tävlingen. Så skönt att äntligen läsa några av alla de där hyllvärmarna!

      Radera